Mentsük, ami menthető! A változás már nem egy egyszeri, nagyszabású esemény, hanem folyamatosan jelen van. A gazdaság végérvényesen átalakult, és gyorsan változó, komplex, kiszámíthatatlan rendszerré vált, ahol a korábbi, bevált módszerek nem működnek, helyettük új, korábban még sosem próbált megoldások vezethetnek sikerre. Ehhez a cégeknek és így a munkahelyeknek is alkalmazkodniuk kell, különben lemaradnak és nem lesznek képesek megfelelni az újonnan született igényeknek, az állandóan átalakuló hirtelen változó, kiszámíthatatlan, bonyolult és bizonytalan környezetnek. A vezetőktől másfajta vezetést, a munkatársaktól másfajta hozzáállást és együttműködést kíván.
MEGOLDÁSOK
Vezetés a COVID-19 idején
- Kockázati faktorok és különböző lehetséges kimenetek azonosítása,
- Lehetséges (negatív) forgatókönyvek felállítása, előrejelzések frissítése,
- Finanszírozás rendelkezésre állása, elérhetőek és/vagy reálisak-e az üzleti tervek-Hitelezési kockázatok felülvizsgálata, veszteségek számítás és állami támogatások, pályázatok felkutatása,
- Produktivitás fenntartása - erős irányítás megteremtése, átképzések, áthelyezések, kihelyezés,
- Agilitás: rugalmasság, tettrekészség, gyors reagálás, hatékonyság,
- Válságkezelés megoldás-fókusszal
- Paradigmaváltás elősegítése
- Katasztrófa fizetések
- Virtuális működés – expressz diagnózis
A helyzettel való megküzdés támogatása
- Önszabályozás
- Extra kihívások kezelése – változást irányító csapat létrehozása
- Megoldásközpontú gondolkodás - a legnehezebb helyzetekből is a lehető legjobbat tudjuk kihozni
- Munkavállalók támogatása- alkalmazottak felkészítése, motiválása + teljesítmény fenntartása COVID idején
- Virtuális jelenlét - rugalmasság megteremtése, fejlesztése
- Robotizáció felgyorsítása
- Rövid távú sikerek megtervezése és elérése
- A fejlődés konszolidációja, a változás céljainak megvalósítása
- Az új szemléletmód intézményesítése – jövőkép és stratégia kidolgozása
Virtuális Hatékonyság
- Hatékony home office – együttműködés elősegítése a virtuális térben
- Virtuális csapatok vezetése
- Pojektmenedzsment a virtuális térben
- Tudásmegosztás az online térben – gyors és hatékony folyamatkidolgozás
- Generációs problémák kiküszöbölése
Hatékony kapcsolat- és ügyfél menedzsment
- Belső és külső információs részleg kialakítása
- Teljes körű ügyféltámogatás
- Ügyfélkezelés és értékesítés a bizonytalanság idején
- Verbalitás előtérbe kerülése
- Kulcsember jelentősége